قوای جنسی

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آشنایی با طب سوزنی

آشنایی با طب سوزنی

آشنایی با طب سوزنی

طب سوزنی چیست؟

در طب سوزنی، پزشک سوزن های بسیار نازک را از طریق پوست شما ؛در نقاط استراتژیک مشخص شده روی بدنتان فرو میکند. یکی از انواع اصلی طب در چین، طب سوزنیست که رایج ترین کاربرد را در درمان درد دارد.و برای سلامتی از جمله مدیریت استرس استفاده می شود.

طب سنتی چینی؛ طب سوزنی را به عنوان روشی برای متعادل سازی جریان انرژی یا نیروی زندگی معرفی میکند

طب سوزنی عمدتا برای تسکین ناراحتی ها و انواع بیماری ها استفاده می شود ، از جمله:

تهوع و استفراغ ناشی از شیمی درمانی

درد دندان

سردرد ، از جمله سردردهای تنشی و میگرن

درد زایمان

درد کمر

گردن درد

آرتروز

گرفتگی های قاعدگی اختلالات تنفسی ، مانند رینیت های آلرژیک

اگر شما یک پزشک متخصص طب سوزنی و دارای مجوز با استفاده از سوزن های استریل بشناسید خطرات طب سوزنی کم میشود. عوارض جانبی شایع از طب سوزنی شامل درد و خونریزی جزئی یا کبودی در محل سوزنهاست. سوزنهای یکبار مصرف اکنون استاندارد عمل می کنند، بنابراین خطر ابتلا به عفونت به حداقل رسیده است. همه افراد کاندید مناسبی برای طب سوزنی نیستند.

در صورت بروز اختلال خونریزی یا در صورت مصرف رقیق کننده خون ، احتمال خونریزی یا کبودی ناشی از سوزنها افزایش می یابد.

طب سوزنی که با استفاده از پالسهای الکتریکی خفیف در سوزن ها است ، می تواند در عملکرد ضربان ساز بدن اختلال ایجاد کند.

اگر باردار هستند از طب سوزنی استفاده نکنید تصور می شود بعضی از انواع طب سوزنی باعث تحریک زایمان می شوند که می تواند منجر به زایمان زودرس شود.

قبل از درمان طب سوزنی هیچ آمادگی خاصی لازم نیست.

اگر قصد درمان با طب سوزنی را دارید ، همان مراحلی را که برای انتخاب پزشک انتخاب کرده اید ، انجام دهید:

به افراد متخصصی که به شما توصیه می شود مراجعه کنید.

آموزش و مهارت های پزشک را بررسی کنید. اکثر ایالت ها نیازمند به متخصصین طب سوزنی هستند که امتحانی را که توسط کمیسیون صدور گواهینامه ملی طب سوزنی و طب شرقی انجام می شود ، گذرانده باشند.

با پزشک مشورت کنید. بپرسید چه مشکلی در درمان وجود دارد و این روش درمانی تا چقدر احتمال دارد به شرایط شما کمک کند و چقدر هزینه در برخواهد داشت.

دریابید که آیا بیمه شما درمان با طب سوزنی را تحت پوشش قرار می دهد یا خیر.

در طی درمان، متخصص طب سوزنی ؛؛ سوزن های خیلی نازک را در نقاط خاص بدن شما وارد می کند. قرار دادن سوزن ها معمولاً باعث ناراحتی کمی می شود.

هر پزشکی که طب سوزنی را انجام می دهد ، معمولا دارای سبک اختصاصی خود است که غالباً جنبه هایی از رویکردهای شرقی و غربی را به پزشکی آمیخته است. برای تعیین اینکه چه روشی از روشهای طب سوزنی برای شما کارامد است پزشک ممکن است در مورد علائم ، رفتارها و شیوه زندگیتان از شما سؤال کند. او همچنین ممکن است از نزدیک بدن شما را بررسی کند:

قسمت هایی از بدن شما که دردناک است، شکل ، پوشش و رنگ زبان شما،رنگ صورت شما ،قدرت بدنیتان ، ریتم و کیفیت نبض در مچ دست شما را ارزیابی می کند.

این ارزیابی اولیه و درمان ممکن است تا 60 دقیقه طول بکشد. اما جلسه های بعدی معمولاً حدوداً نیم ساعت طول می کشد. یک برنامه درمانی مشترک برای یک عارضه واحد معمولاً شامل یک یا دو بار جلسه درمانی در هفته است. تعداد معالجات بستگی به وضعیت بیمار تحت درمان و شدت آن دارد. به طور کلی ، دریافت شش تا هشت جلسه درمان معمول است.

نقاط طب سوزنی در تمام نواحی بدن قرار دارد. گاهی اوقات نقاط مناسب از ناحیه درد شما دور می شوند. پزشک طب سوزنی به شما کلیه محل درمان برنامه ریزی شده را می گوید و اینکه آیا شما نیاز به حذف هرگونه لباس دارید یا خیر. روپوش ، حوله یا ورق تهیه می شود. شما برای مداوا روی یک میز خالی دراز میکشید که شامل موارد زیر است:

سوزن های طب سوزنی در نقاط استراتژیک روی بدن شما به اعماق مختلف بدن وارد می شوند. سوزن ها بسیار نازک هستند ، بنابراین فرو کردن ان ها معمولاً ناراحتی کمی ایجاد می کند. اغلب مردم اصلاً احساس نمی کنند که آنها فرو شده اند. بین پنج تا 20 سوزن در یک جلسه درمان معمولی استفاده می شود. ممکن است وقتی یک سوزن به اعماق صحیح برسد ، سوزش خفیفی را حس کنید.

پزشک شما ممکن است بعد از قرارگیری سوزن ها را به آرامی حرکت داده یا چرخانده و یا گرما یا پالس الکتریکی خفیف را روی سوزن ها وارد کند.

 در بیشتر موارد ، سوزنها 10 تا 20 دقیقه در حالی که ساکن هستید و استراحت می کنید ، روی پوست شما قرار داد . معمولاً هنگام برداشتن سوزنها هیچ ناراحتی مشاهده نمی شود.

بعد از عمل:

برخی از افراد احساس آرامش می کنند و برخی دیگر پس از انجام طب سوزنی احساس انرژی می کنند. اما همه به طب سوزنی پاسخ نمی دهند. اگر علائم شما طی چند هفته بهبود نیابد ، طب سوزنی ممکن است برای شما مناسب نباشد.

نتایج:

اندازه گیری میزان فواید طب سوزنی گاهی دشوار است ، اما بسیاری از افراد آن را به عنوان ابزاری برای کنترل انواع شرایط دردناک مفید می دانند.

با این حال ، مطالعات متعدد نشان می دهد که بعضی از انواع طب سوزنی شبیه سازی شده به همان اندازه طب سوزنی عمل می کنند. همچنین شواهدی وجود دارد که طب سوزنی در افرادی که انتظار بهبودی دارند بهتر عمل می کند.

طب سوزنی عوارض جانبی کمی دارد ، بنابراین اگر در کنترل درد با روش های معمول تر مشکل دارید ممکن است ارزش امتحان کردن را داشته باشد.

مترجم:فاطمه بنیانی

mayoclinic.org


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده