چاقی صورت

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» یک تفاوت در جهان!! (داستان کوتاه)

 یک تفاوت در جهان!! (داستان کوتاه)

یک تفاوت در جهان

هر روز یکشنبه صبح کنار پارکی که در نزدیکی خانه امان وجود دارد به پیاده روی میرفتم .دریاچه ای در گوشه پارک وجود دارد. هربار که کنار این دریاچه قدم می زدم ،زن سالخورده ای را می دیدم که در کنار آب با یک قفس فلزی کوچک نشسته است.


یکشنبه گذشته کنجکاوی من بیشتر شد و طاقت از دست دادم، به همین دلیل دست از دویدن کشیدم به سمت او رفتم. وقتی به ان ها نزدیک تر شدم ، فهمیدم که قفس فلزی در واقع یک تله کوچک است. که درون ان سه لاک پشت وجود دارد،که بی ضرر ، و به آرامی در اطراف پایه تله قدم می زنند. زن لاکپشت چهارم را در دامان خود داشت که با قلم موی اسفنجی به دقت مالشش می داد.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟


گفتم: "سلام ،" "من شما را هر روز صبح یکشنبه می بینم. اگر ایرادی به کنجکاوی من نیست ، دوست دارم بدانم با این لاک پشت ها چه کار می کنید. "


او خندید.و پاسخ داد: "من پوسته های آنها را پاک می کنم." "هر چیزی در پوسته لاک پشت ، مانند جلبک یا خزه ،باشد که توانایی لاک پشت را در جذب گرما کم کند و مانع از توانایی شنا او در دریا شود ان را پاک میکنم. همچنین می دانم که وجود این جلبک ها در پوسته لاک پشت میتواند با گذشت زمان پوسته را خورده و تضعیف کند. "


"وای! این واقعا کار بسیار خوبی است! "


او ادامه داد: "من هر روز صبح یکشنبه دو ساعت از زمان خود را به استراحت کنار این دریاچه میپردازم و به این لاک پشت ها کمک می کنم. این روش بطور عجیبی برای من تفاوت ایجاد میکند "


پرسیدم: "اما بنطر میرسد بیشتر لاک پشت های آب شیرین تمام زندگی خود را با جلبک و خزه هایی که از پوسته هایشان آویزان هستند زندگی می کنند اینطور نیست؟"


او پاسخ داد: "بله ، متاسفانه ، آنها این کار را می کنند."


سرم را خاراندم و گفتم. "خوب پس ، فکر نمی کنید وقت شما بهتر می تواند سپری شود؟ منظور من این است که فکر می کنم تلاش های شما بسیار مهربانانه است ، اما لاک پشت های آب شیرین در دریاچه هایی در سراسر جهان زندگی می کنند و 99٪ از این لاک پشت ها افرادی مهربانی مانند شما را ندارند که به آنها کمک کنندتاپوسته های خود را تمیز کنند. بنابراین ، هیچ ضرورتی وجود ندارد ... اما تلاشهای محلی شما دقیقاً چگونه در اینجا تفاوت ایجاد می کند؟ "


زن به لاک پشت در دامان خود نگاه کرد ، و آخرین قطعه جلبک ها را از پوسته آن بیرون کشید و گفت: "درست است شاید برای جهان تفاوتی ایجاد نکند اما اگر این پسر کوچک بتواند صحبت کند ، به شما می گوید که من چگونه در جهان او تفاوت ایجاد کردم. "


مترجم فاطمه بنیانی



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آفر تخصصی تور آفر تخصصی تور مشاهده